اوپن سی (OpenSea) چیست؟

اوپن سی (OpenSea) چیست؟

توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT دارایی‌های منحصر به فرد در بلاکچین هستند که می‌توانند با هنر، موسیقی، آیتم‌های متاورس و… مرتبط باشند. اساسا برای اثبات مالکیت یک دارایی مجازی استفاده می‌شوند. پلتفرم اوپن سی یک بازار NFT مبتنی بر اتریوم است.

در OpenSea کاربران می‌توانند به صورت مستقیم NFT بسازند و آنها را مبادله کنند. اوپن سی بزرگترین بازار خرید و فروش NFT و دارای ویژگی‌های زیر است:

این پلتفرم از بلاکچین پالیگان (به عنوان راه‌حل لایه‌ی دوم) و بلاکچین کلایتن (Klaytn) استفاده می‌کند و از این طریق مشکلات مرتبط با هزینه‌های بالای گس (Gas fee) و سرعت پایین اتریوم را حل می‌کند. اپن سی غیرمتمرکز و شفاف است. کاربران کیف پول‌های خود را به آن متصل می‌کنند و معاملات بدون شخص ثالث یا واسطه انجام می‌شود. NFT به صورت امن در بلاکچین ذخیره می‌شود و این پلتفرم تنها یک رابط کاربری برای نمایش دارایی است.

کاربران می‌توانند تراکنش‌ها را در این پلفترم به راحتی پیگیری کنند.

اوپن سی چگونه کار می‌کند؟

بازار اوپن سی غیرنظارتی است، به این معنی که هیچ طرف مرکزی معاملات را کنترل نمی‌کند. در این پلفترم معاملات توسط قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند. معاملات در اوپن سی یا به طور کامل انجام می‌شوند (خریدار NFT دریافت می‌کند و فروشنده همزمان پول) یا اصلا انجام نخواهند شد، به این معاملات اصطلاحا اتمی می‌گویند.

معماری توسط پروتکل Wyvern طراحی شده که مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم است. این پلفترم برای تسهیل خرید و تجارت دارایی‌های غیرقابل معاوضه بر بستر اتریوم، پالیگان و کلایتن توسعه یافته است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.