معرفی رمزارز INJ و پروژه اینجکتیو پروتکل Injective Protocol

معرفی رمزارز INJ و پروژه اینجکتیو پروتکل Injective Protocol

پروژه اینجکتیو پروتکل یا Injective Protocol یک ایده انقلابی است که هدف آن ایجاد مراکز مبادلات ارز به طور کامل غیر متمرکز با شبکه های عمومی می باشد و ارز دیجیتال این پروژه با نماد INJ در مارکت های کریپتوکارنسی شناخته می شود

پروژه ی ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل Injective Protocol چیست؟

پروژه ی اینجکتیو Injective Protocol پروتکل، همونطور که از اسمش مشخصه یه پروتکل جهانی تو حوزه دیفای هستش. افرادی که از این پروژه استفاده میکنن، اجازه دارن که با استفاده از اون برای ساخت یه بازار مالی با قابلیت هایی مثل تبادل سریع، زنجیره ای متقاطع، کارمزد گاز صفر، ایمن و کاملا غیرمتمرکز بوجود بیارن.شبکه Injective Chain از برنامه های دیفایی که با اتریوم سازگاری دارن، پشتیبانی میکنه. مزیتی که این شبکه نسبت به Ethereum داره، سرعت پردازش تراکنش های اونه. طبق اطلاعاتی که در این مورد منتشر شده، زمان لازم برای تشکیل هر بلاک تو این شبکه 2 ثانیه است که باعث شده تو هر ثانیه بیش از 10 هزار تراکنش تو این شبکه پردازش بشه.

زیر ساخت های معاملاتی شبکه Injective به طور کامل به وسیله یه دفتر ثبت سفارش مرکزی پشتیبانی میشه. این دفتر که رابط کاربر بسیار ساده و جذابی رو داره، سرعت صرافی های متمرکز و شفافیت صرافی های غیر متمرکز رو با هم ادغام کرده. همچنین از این پروتکل غیر متمرکز برای مبادله و معامله زنجیره ای ارزهای دیجیتال، دارایی های دائمی و آتی بین بلاک چین های مختلفی از جمله بایننس اسمارت چین (BSC)، اتریوم (Ethereum) و کازماس (Cosmos) استفاده میشه. پروژه اینجکتیو پروتکل یا Injective Protocol یک ایده انقلابی است که هدف آن ایجاد مراکز مبادلات ارز به طور کامل غیر متمرکز با شبکه های عمومی می باشد و ارز دیجیتال این پروژه با نماد INJ در مارکت های کریپتوکارنسی شناخته می شود.

این بدان معناست که مبادله فقط توسط افرادی انجام می شود که توکن های INJ را در اختیار دارند. هیچ چیز متمرکز وجود ندارد که بتواند کنترل توسعه پروژه را اعمال کند. پروژه اینجکتیو پروتکل Injective Protocol به طور رسمی از طریق یک پیشنهاد عمومی در سال 2020 آغاز به کار کرد

پروتکل Injective شبکه‌ی غیرمتمرکزی مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم است که از دو لایه تشکیل می‌شود.

این شبکه دسترسی کاربران به DeFi را تسهیل می‌کند.

آزمایشگاه‌های تولید Injective در آوریل سال 2020 توانست موفق به تولید این شبکه شود و اولین پروتکل کانال غیر‌متمرکز خود را در DeFi معرفی نماید.

اولین هدف تیم سازنده این بود که بتواند محدودیت‌های DEX را از میان بردارد و به کاربران کمک کند تا از محدودیت‌هایی مانند تاخیر در معامله، نقدینگی ضعیف و پروژه‌های متمرکز رهایی یابند.

بنیانگذاران اینجکتیو پروتکل Injective Protocol چه کسانی هستند؟

اریک چن یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه های اینجکتیو ، شرکت پشت مجمع است. او دارای لیسانس علوم مالی مالی از نیو استرن است و حرفه او در سال 2014 آغاز شد. چن یک همکار پژوهشی در Desay SV خودرو بود و بعدها به مشاوران AXA نقل مکان کرد تا تحلیلگر تبدیل شوند. اریک چن در سال 2017 یک محقق برای سرمایه نوآورانه شد و یک سال بعد، در سال 2018، پروتکل اینجکتیو را تاسیس کرد. آلبرت چن افسر فنی پروتکل اینجکتیو است. او با مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد و مهندس کامل پشته برای LINC Global در سال 2017 شد. در ابتدای سال 2018، او موقعیت خود را در آمازون به عنوان مهندس توسعه نرم افزاری آغاز کرد؛ با این حال، او به زودی به پروتکل اینجکتیو با اریک چن منتقل شد.او از زمان راه اندازی آن در اواسط سال 2018 با این شرکت بوده است.

ویژگی های متمایز کننده پروژه و ارز اینجکتیو پروتکل Injective Protocol

با توجه به محبوبیتی که پروزه های دیفای دارن، پلتفرم های بسیاری تو این حوزه بوجود اومدن که ساختار و اهداف مشابهی رو دارن. اما در مورد پروژه اینجکتیو پروتکل ویژگی هایی وجود داره که باعث تمایز و منحصر به فرد شدن این پروژه شده. • امکان تجارت در بازار های مالی مختلف:

اینجکتیو پروتکل Injective Protocol به نحوی طراحی شده که میتونین با استفاده از پلتفرم معاملاتی اون تو بازار های مالی مختلف فعالیت داشته بشین. با توجه به این مسئله میتونیم بگیم که استفاده از اینجکتیو پروتکل فرصت های بسیار زیادی برای معامله و کسب سود تو بازارهای مختلف براتون بوجود میاد که این مزیت تو پروژه ها و صرافی های مشابه وجود نداره.

• حاکمیت مبتنی بر جامعه:

پلتفرم اینجکتیو پروتکل Injective Protocol به جای استفاده از استخراج و الگوریتم اثبات کار برای تایید و پردازش تراکنش و معاملات شبکه، از سیستم اثبات سهام استفاده میکنه. تو این روش جامعه غیر متمرکز این پروتکل روی تراکنش ها نظارت دارن. تو این روش یک سازمان غیر متمرکز خودمختار (DAO) وجود داره که لیست های جدید یا تغییرات شبکه، همگی با استفاده از سیستم رای گیری این سازمان تو شبکه اعمال میشن.

• شرکت در فرایند Yield Farming:

یکی از راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استخراج نقدینگی یا Yield Farming هستش. ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل Injective Protocol قابلیت استخراج نقدینگی رو داره و شما میتونین بعد از خرید INJ، ارزهاتون رو تو برنامه های تامین نقدینگی شبکه شرکت بدین و از این راه سود کسب کنین.

• تجارت میان زنجیره ای و تولید بازده:

ساختار اینجکتیو پروتکل Injective Protocol بهتون اجازه میده که معاملات و فعالیت هاتون رو بین زنجیره های بلاک چینی مختلف انجام بدین. به این ترتیب تولید بازده بین شبکه های مختلف امکان پذیر میشه.

• تجارت با استفاده از لایه دوم بلاک چین:

برای اینکه معاملات سریعتر و با میزان کارمزد تراکنش کمتری انجام بشن، باید از پروتکل های لایه دو استفاده بشه. در اینجکتیو پروتکل Injective Protocol امکان استفاده از این پروتکل های لایه دوم برای انجام معاملات فراهم شده.

توکن INJ چیست؟

ارز دیجیتال بومی که برای شبکه اینجکتیو پروتکل Injective Protocol به شکل اختصاصی ساخته شده، با همین اسم شناخته میشه و با نماد INJ تو بازار ارزهای دیجیتال مبادله میشه. طبق اطلاعات منتشر شده، قراره که در مجموع 100 میلیون از این توکن به بازار ارزهای دیجیتال ارائه بشه.

ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل Injective Protocol چه کاربردی دارد؟

توکن INJ به عنوان تنها ارز دیجیتال پلتفرم اینجکتیو پروتکل Injective Protocol شناخته میشه. اکوسیستم Injective با استفاده بیشتر از شبکه توسعه پیدا میکنه. اصلی ترین موارد استفاده از این ارز تبادل ارزهای دیجیتال، استخراج نقدینگی و سهام، حاکمیت پروتکل، جذب وثیقه و. . . است. درادامه این بخش، تعدادی از این کاربرد ها رو مفصل تر بهتون توضیح میدیم.

  • حاکمیت پروتکل: دارندگان ارز دیجیتال INJ میتونن بعد از خرید این رمز ارز برای شرکت و نقش داشتن تو کنترل اجزای مختلف زنجیره جانبی Injective از توکن هاشون استفاده کنن. به این ترتیب میتونین روی پروتکل آتی، پارامترهای مبادله و ارتقاء پروتکل که از ساختار دائو کنترل میشن، شرکت داشته باشین.

  • کارمزد فعالیت های مختلف: برای استفاده از قابلیت های مختلف پروتکل اینجکتیو پروتکل Injective Protocol باید مقداری از این ارز رو داشته باشین؛ چون کارمزد تراکنش ها و استفاده از قابلیت های مختلف این شبکه با استفاده از ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل پرداخت میشه.

  • مشارکت در استخراج نقدینگی: بنیاد اینجکتیو پروتکل Injective Protocol یک طرح استخراج نقدینگی رو به اجرا در آورده که کاربرهای این پروتکل بتونن تو اون مشارکت داشته باشن و ازش استفاده کنن. هر روز مقدار مشخصی از این ارز دیجیتال بین افرادی که از این قابلیت استفاده میکنن، با توجه به مقدار توکنی که تو این فرآیند در گیر کردن، توزیع میشه.

  • تامین امنیت شبکه: اگه یادتون باشه، قبلا بهتون گفته بودیم که امنیت شبکه اینجکتیو پروتکل Injective Protocol با استفاده از الگوریتم اثبات سهام تامین میشه. افرادی که مقدار مشخصی از توکن INJ رو داشته باشن، میتونن تو این فرآیند سهام گذاری کنن و علاوه بر کمک کردن به امنیت شبکه و پردازش تراکنش ها، از شبکه پاداش دریافت کنن.

  • پشتوانه وثیقه: از ارز دیجیتال INJ میتونین به عنوان جایگزینی برای استیبل کوین ها تو وثیقه گذاری برای بازار های مشتقات تو Injective Chain استفاده کنین. همچنین تو برخی از بازار ها از این رمز ارز به عنوان پشتوانه وثیقه یا استخر بیمه ای، از ارز INJ استفاده میشه و افراد میتونن به عنوان پاداش مقداری از این ارز دیجیتال رو دریافت کنن.

آینده ارز اینجکتیو پروتکل Injective Protocol

قیمت اینجکتیو پروتکل میتونه تو سال های آینده رشد قابل توجهی رو بکنه ولی نباید فراموش کنیم که همه چیز بستگی به عملکرد این پروژه داره.

پلتفرم اینجکتیو پروتکل Injective Protocol کاملا غیر متمرکز هستش اما همیشه تلاش میکنه که امنیت و سرعت این شبکه رو فدای ماهیت غیر متمرکز این پروژه نکنه. این پروژه تراکنش های شبکه رو با سرعت بسیار بالایی پردازش میکنه و هزینه بسیار کمی رو هم نسبت به بقیه پلتفرم های مشابه داره. پروژه اینجکتیو پروتکل رو میتونیم به عنوان یه انقلاب تو حوزه تمرکز زدایی و مقیاس پذیری معرفی کنیم.

یکی از برنامه هایی که توسعه دهنده های این شبکه براش برنامه ریزی کردن، از پروتکل فیوچرز همتا به همتا برای سوآپ دائمی، CFD و محصولات دیگه غیر متمرکز استفاده کنن. در صورتی که این قابلیت به پروژه اینجکتیو پروتکل Injective Protocol اضافه بشه، این شبکه رو میتونیم تنها پروژه ای بدونیم که چنین ویژگی رو داره. البته با اطمینان کامل نمیتونیم آینده ای رو برای این رمز ارز و پروژه اون ترسیم کنیم، اما با توجه به ویژگی های خاصی که این پروژه ازشون برخورداره، میتونه آینده خوبی رو داشته باشه.

این شبکه از پشتیبانی غول‌های صنعت مانند Binance ، Pantera و CMS برخوردار است.همین عوامل باعث می‌شود نتوان آن را نادیده گرفت. پروتکل اینجکتیوInjective Protocol، فقط بخشی از DEX را که به تولید رمز و تولید محصول می‌پردازد در بر نمی‌گیرد. پروتکل Injective با روی آوردن به معاملات فیوچرز، مارجین و اسپات از هر گزینه‌ای برای جلب تریدرهای بیشتر استفاده می‌کند و عقیده دارد مولفه‌های مبتنی بر دکس، عمومی، غیر قابل اعتماد و در برابر سانسور مقاوم هستند.این پروژه از سه مولفه‌ی اصلی تشکیل شده است: زنجیره اینجکتیو، تبادل اینجکتیو و پلت فرمی برای آینده. پروتکل Injective شبکه‌ای غیر متمرکز و البته پیشرفته است که تنها هدف آن تعویض رمز استاندارد نیست.این پروژه بر معاملاتی متمرکز است که با وجود حفظ حالت سنتی مبادله و سفارش‌گیری غیرمتمرکز انجام هم انجام می‌دهد.این شبکه تلاش می‌کند امنیت و سرعت را فدای سفارش‌گیری غیرمتمرکز نکند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.