باینری آپشن (Binary options) چیست؟

باینری آپشن (Binary options) چیست؟

باینری آپشن (Binary option) به انگلیسی (Binary Option) یک ابزار سریع و فوق‌العاده آسان و کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید حدس بزنید که آیا قیمت یک دارایی در آینده کاهش و یا افزایش پیدا خواهد کرد.

باینری آپشن (Binary options) نوعی از معاملات است که ریسک تعریف شده و نتایج واضح را ارائه می دهند. آنها "دودویی" در نظر گرفته می شوند زیرا تنها دو نتیجه ممکن در انقضای معامله وجود دارد: یا یک سود از پیش تعریف شده به دست می آورید یا پولی را که برای باز کردن معامله پرداخت کرده اید از دست می دهید. این کار تصمیم گیری در مورد معامله کردن را برای شما آسان تر می کند زیرا دقیقاً می دانید اگر بازارها علیه شما حرکت کنند چقدر ضرر خواهید داشت و اگر برعکس شد، اندازه دقیق سود بالقوه خود را می دانید و این امر را به روشی کنترل شده و در عین حال هیجان انگیز برای تجارت تبدیل می کند.

مفهوم باینری آپشن (Binary option)

باینری آپشن (Binary option) نوعی بازار مالی جدید است که در آن معامله‌گر بر روی حرکت قیمت دارایی پایه در آینده نزدیک به یک مبلغ ثابت شرط می‌بندد. معنی فرهنگ لغت "باینری: دودویی" نشان می دهد که در جایی در یک لحظه یک یا دو نتیجه وجود دارد.ر باینری آپشن (Binary option)، معامله‌گر باید روی یکی از دو گزینه «خرید/فروش» بر اساس دو نتیجه قطعی شرط‌ بندی کند که آیا قیمت دارایی پایه در آینده نزدیک افزایش یافته یا کاهش می‌یابد که در صورت انجام این شرط، معامله‌گر مبلغ ثابتی به عنوان سود به دست خواهد آورد.

در واقع باینری آپشن (Binary option) یک ابزار مالی است که هر معامله را به یک سوال ساده بله یا خیر تبدیل می کند: شما تصمیم می گیرید که آیا بازار احتمالاً در یک زمان خاص بالاتر از یک قیمت خاص باشد یا خیر. اگر فکر می کنید چنین خواهد شد، می خرید، اگر فکر می کنید اینطور نخواهد شد، می فروشید. باینری آپشن به نتیجه یک گزاره «بله یا نه» بستگی دارد، از این رو به نام «دودویی» شناخته می شود.

هنگامی که برای یک قرارداد باینری آپشن سفارش می دهید، به جای خرید سهمی از بازار پایه، در حال سفته بازی در بازار هستید، قیمت همیشه بین 0 تا 100 است.

باینری (Binary option) چیست و چگونه کار می‌کند؟

در امور مالی و ابزار باینری آپشن (Binary option)، خروجی معاملات نیز از دو حالت خارج نیست. در واقع قیمت یک دارایی یا بالا می‌رود یا پایین معامله گران گزینه های کوتاه مدت را نسبت به سرمایه گذاری های بلندمدت انتخاب می کنند زیرا ریسک تعریف شده را ارائه می دهند، یک دلیل دیگر این که تجارت این نوع معامله ها سرگرم کننده است! معاملات باینری آپشن فرصتی است که افراد با هر سطح تجربه می توانند از آن استفاده کنند.

یک معامله باینری آپشن (Binary option) مانند پرسیدن یک سوال ساده است: آیا این بازار در این زمان بالاتر از این قیمت خواهد بود؟ اگر فکر می کنید بله، خرید می کنید و اگر فکر می کنید نه، می فروشید.

یک باینری آپشن (Binary option) به طور خودکار اعمال می شود، به این معنی که سود یا زیان حاصل از معامله به طور خودکار در هنگام انقضای اختیار معامله به حساب معامله گر بستانکار یا بدهکار می شود. این بدان معناست که خریدار یک باینری آپشن یا پرداختی دریافت می کند یا کل سرمایه گذاری خود را در معامله از دست می دهد، هیچ چیزی در این بین وجود ندارد. برعکس، فروشنده گزینه یا حق بیمه خریدار را حفظ می کند یا ملزم به پرداخت کامل است.گزینه های باینری بین 0 تا 100 قیمت دارند، بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرید که چقدر از سرمایه خود را می توانید ریسک کنید. هر قرارداد، حداکثر مقداری را که می‌توانید به دست آورید و حداکثر مقداری را که می‌توانید از دست بدهید به شما نشان می‌دهد، بنابراین همیشه تصمیم آگاهانه‌ای می‌گیرید و ضررها از کنترل خارج نمی‌شوند.

اگر معامله شما موفقیت آمیز باشد، 100 دلار دریافت می کنید، بنابراین سود شما 100 دلار منهای پولی است که برای باز کردن معامله پرداخت کرده اید. اگر معامله شما موفقیت آمیز نباشد، پرداختی دریافت نمی کنید. این بدان معناست که شما سرمایه خود را از دست داده اید، نه چیز دیگری زیرا ریسک شما محدود شده است.

اگر متوجه شدید که می‌خواهید قبل از انقضای قرارداد و زودتر از معامله خارج شوید، می‌توانید سفارش دیگری را برای بستن موقعیت خود، محدود کردن ضرر یا قفل کردن سود ارسال کنید.

انواع آپشن‌ها در باینری (Binary option) چیست؟

در binary option انواع گزینه‌های مختلف برای پیش‌بینی قیمت وجود دارد.

ساده‌ترین و محبوب‌ترین حالت همان حالت بالا/پایین است. نتایج در این ابزار همانطور که از اسمش پیداست به صورت باینری بوده و تنها بله و یا خیر است.

در ادامه برخی از انواع روش‌های پیش‌بینی را مشاهده خواهید کرد:

  • بالا/پایین Up/Down: که به آن High/Low نیز گفته می‌شود معمول‌ترین راه نمایش نتایج باینری آپشن (Binary option) است که به شما می‌گوید آیا قیمت بالاتر و یا پایین‌تر از قیمت فعلی سهام یا کوین مورد نظر خواهد بود یا خیر.
  • خارج/داخل محدوده (In/Out): در این حالت یک محدوده قیمتی تعیین می‌شود و با توجه به تاریخ مورد نظر به شما گفته می‌شود که آیا قیمت در پایان این تاریخ در خارج از این محدوده بوده و یا داخل آن خواهد ماند.
  • لمس یا عدم لمس قیمت (Touch/No Touch): در این حالت قیمت‌ها سطح‌بندی می‌شوند و کاربران باید حدس بزنند که آیا قیمت در یک سطح خواهد ایستاد یا خیر. اگر حدس درست باشد شما سود کرده و اگر به سطح مورد نظر نرسد در پول شما تغییری ایجاد نخواهد شد؛ حتی اگر قیمت بالا رفته باشد.
  • نردبان (Ladder): این حالت مثل بخش بالا/پایین عادی است؛ اما با این تفاوت که قیمت‌هایش به صورت از پیش‌تعیین شده سطح‌بندی می‌شوند و پرداخت می‌تواند در آن‌ها صورت گیرد.

چگونه با باینری آپشن (Binary option)معامله کنید؟

  • روندهای بازار را بشناسید.
  • بازاری را که می خواهید معامله کنید انتخاب کنید.
  • قیمت برخورد و انقضا را انتخاب کنید.
  • معامله خود را انجام دهید.
  • منتظر زمان انقضا باشید یا معامله خود را زودتر ببندید. معامله قراردادهای باینری آپشن (Binary option) یک فرآیند ساده است اما درک نکات بازارهای زیربنایی و انتخاب فرصت های معاملاتی مناسب برای شما نیازمند تحقیق و کمی کار است.

مزایای روش معامله باینری (Binary option) چیست؟

انجام معاملات فیوچرز و مارجین در بازار‌های فارکس و کریپتو به نظر سخت و دارای چالش‌های فراوانی هستند.

اما قبل از پرداختن به مزایای معامله باینری آپشن (Binary option) باید به این نکته توجه کنید که در این روش‌های معامله، امکان قرار دادن حد ضرر برای محدود ساختن ضرر‌های احتمالی وجود دارد اما در باینری آپشن (Binary option) این‌ گونه نیست.

مهم‌ترین مزایای معامله باینری آپشن (Binary option) عبارت‌اند از:

  • سادگی معامله و سهولت انجام آن فقط با وارد کردن مبلغ و زدن یک دکمه
  • بازدهی با سود بالا، سود بین 70 تا 95 درصدی بسته به بروکر
  • فضای پر هیجان و تکاپو، امکان انجام معامله در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه مانند 30 ثانیه هنگامی که باینری آپشن (Binary option) معامله می کنید، روی این سرمایه گذاری می کنید که آیا دارایی مانند کالا، سهام یا ارز در طول یک بازه زمانی ثابت افزایش می یابد یا کاهش ارزش دارد. در این نوع معامله به معامله گر ارزش درآمد خود از قبل نشان داده می شود. به عبارت دیگر، شما دقیقاً می‌دانید که در صورت درست بودن پیش‌بینی شما، هنگام انجام معامله، چه مقدار سود در سرمایه‌گذاری خود خواهید داشت.

اگر پیش بینی شما اشتباه باشد، 100 درصد سرمایه اولیه خود را از دست می دهید. هیچ تغییری در این شکل از معاملات وجود ندارد، زیرا شما فقط می توانید تصمیم بگیرید که ارزش دارایی بالا یا پایین می شود اما نه چقدر.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.