عوامل به وجود آمدن انواع بازار نزولی

عوامل به وجود آمدن انواع بازار نزولی

بازار نزولی زمانی هست که یه بازار افت قیمت طولانی مدتی رو تجربه می کنه. این بازار معمولا شرایطی رو توصیف می کنه که در اون در بین بدبینی گسترده و احساسات منفی سرمایه گذاران،

قیمت ارزهای دیجیتال 20 درصد یا بیشتر از اوج های اخیر کاهش پیدا می کنند. بازار ارز دیجیتال بازار نوپا و نوظهوری هست که در مقایسه با بازارهای قدیمی معاملات دارای تفاوت های خوشایندی هست. مثلا وقتی در این بازار روند نزولی اتفاق می افته و وضعیت چندان جالب نیست هم میشه سود به دست آورد. اینجوری نیست که در بازار ارز دیجیتال ارزی رو خریداری کنین و اگه به هر علت اون ارز روند نزولی پیدا کرد، زانوی غم بغل بگیرین و منتظر خوب شدن اوضاع بشین. اگه ترفندها و روش های این بازار رو یاد بگیرین، به راحتی می تونین در بدترین شرایط هم سود به دست بیارین.

بازار نزولی ارز دیجیتال چیست؟

احتمالا با روند نزولی ارز دیجیتال روبرو شدین و خواستین تا اطلاعات زیادی در مورد این بازار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که بازار نزولی ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازار نزولی یا بازار خرسی در مقابل روند صعودی قرار می گیره. در این بازار، ارزهای دیجیتال در بازه زمانی طولانی مدت میل به کاهش داره. در بازار خرسی هم ممکنه بعضی وقت ها شاهد افزایش قیمت ها به صورت کوتاه مدت باشیم. مثلا ممکنه یکی دو روز قیمت ها حتی چند ده درصد افزایش پیدا کنه، ولی گرایش کلی قیمت در بازه بلند مدت به سمت نزول هست.

اگه قیمت ارزهای دیجیتال روند نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشه، شرایط حاکم بر بازار رو با عبارت بازار خرسی توصیف می کنیم. در این بازار عرضه افزایش پیدا کرده و تقاضا به شدت کاهش پیدا می کنه که همین موضوع باعث میشه تا جو منفی بر بازار حاکم بشه. در آخر، تمایل سرمایه گذاران به خرید ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده و احتمالا با کاهش بیشتر قیمت مواجه بشیم. بازار گاوی دقیقا در نقطه مقابل بازار خرسی قرار داره که در اون قیمت ها افزایش پیدا می کنند.

عوامل به وجود آمدن بازار نزولی چیست؟

در انواع مختلف بازارهای سنتی، عواملی مثل جنگ، وضعیت اقتصادی بد، بحران سیاسی، همه گیری و کاهش سرعت رشد اقتصاد شروع کننده بازار نزولی یا خرسی هست. با تداوم کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، تریدرها و سرمایه گذاران اعتماد خودشون رو به بهبود قیمت ها از دست میدن و در نتیجه روند نزولی ادامه پیدا می کنه. بهتره بدونین که بازار نزولی اکثرا کمتر از بازار صعودی دووم میاره. توجه داشته باشین که برخلاف بازار سهام و سایر بازارهای سرمایه که تریدرها و تحلیلگران به اندازه چندین دهه داده در اختیار دارن، پیش بینی زمان شروع روند نزولی رو بر اساس روندهای قیمتی قبلی در بازار نوظهور ارزهای دیجیتال خیلی سخته. عوامل مختلفی وجود دارن که باعث میشن تا بازار ارزهای دیجیتال وارد روند نزولی بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی عوامل به وجود آمدن بازار نزولی بپردازیم.

• یکی از عوامل به وجود آمدن بازار نزولی، حجم معاملات کم هست. سرمایه گذاران به دلیل بی اعتماد به بازار دوست دارن تا ارزهای دیجیتال خودشون رو بفروشن.

• احساسات منفی از طرف امور مالی سنتی هم یکی دیگه از عوامل موثر در ایجاد بازار نزولی ارزهای دیجیتال هست. مثل اظهارات جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان در سال 2017 که بیت کوین رو نوعی کلاهبرداری معرفی کرد و ریزش زیادی داشت.

• یکی دیگه از عوامل موثر در ایجاد بازار نزولی ارزهای دیجیتال، شکل گیری تقاطع مرگ هست. تقاطع مرگ اصطلاحی مربوط به تحلیل تکنیکال هست که نشون دهنده عبور قیمت ارز دیجیتال از میانگین متحرک 50 روزه به میانگین متحرک 200 روزه هست.

• وارونگی هم یکی دیگه از عوامل موثر در ایجاد بازار نزولی ارزهای دیجیتال هست. زمانی که رمز ارز در بازار آتی در سطوح پایین تر از بازار آنی قیمت گذاری میشه.

چگونه بازار ارزهای دیجیتال در روند نزولی قرار می گیرد؟

بهتره بدونین ارزهای دیجیتال وقتی که قیمتشون افت می کنه، گفته میشه که در بازار خرسی قرار دارن. در بازار نزولی نوساناتی رخ میده که همه در مسیر منفی یه ارز دیجیتال قرار دارن. ولی زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال رو به صعود هست، گفته میشه که بازار گاوی شکل گرفته و همه سرمایه گذاران سود زیادی نصیبشون میشه. ولی چرا زمانی که وضعیت قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا می کنه، از اصطلاح بازار خرسی یا نزولی برای اون استفاده می کنند؟ در پاسخ باید گفت که در این مرحله قدرت در دست فروشنده هاست و مراحل زیر طی میشه:

• یه سقف قیمتی به وجود میاد و تریدرها و سرمایه گذاران به هدف کسب سود از بازار خارج میشن که در نتیجه عرضه افزایش و تقاضا کاهش پیدا می کنه.

• بعد از خروج تریدرها و معامله گران، قیمت ارزهای دیجیتال به طور چشمگیری کاهش پیدا می کنند.

• بعد از کاهش قیمت، بعضی از سرمایه گذاران و تریدرها وارد بازار شده و ریسک کرده و در بازار اون ارز دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

• روند کاهش قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا می کنه و بعد از مدتی بازار خرسی به وجود میاد. بازار نزولی یا بازار خرسی در مقابل روند صعودی قرار می گیره. در این بازار، ارزهای دیجیتال در بازه زمانی طولانی مدت میل به کاهش داره. در بازار خرسی هم ممکنه بعضی وقت ها شاهد افزایش قیمت ها به صورت کوتاه مدت باشیم. عوامل زیادی در ایجاد بازار نزولی ارزهای دیجیتال تاثیر دارن.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.