تراکنش های برون مرزی CBDC فرانسه و سنگاپور

تراکنش های برون مرزی CBDC فرانسه و سنگاپور

بانک های مرکزی فرانسه و سنگاپور در حال کار بر روی یک سیستم قابلیت همکاری رمزارز هستند که از چندین CBDC جهانی پشتیبانی می کند. مقامات مالی فرانسه و سنگاپور به طور فعال در حال بررسی برنامه های برون مرزی رمزارز بانک مرکزی (CBDC) هستند.

بانک فرانسه و سازمان پول سنگاپور (MAS)

گفتند که آنها با استفاده از CBDC ها و فناوری بلاکچین، با موفقیت یک آزمایش پرداخت و تسویه حساب برون مرزی را انجام داده اند.

آزمایش CBDC با پشتیبانی و تخصص بخش اونیکس(Onyx)

متمرکز بر رمزارز جی پی مورگان (JPMorgan)، و در یک بلاکچین مجاز و خصوصی و بر اساس زیرساخت های بلاکچین بانک سرمایه گذاری Quorum انجام شده است.

به عنوان بخشی از این آزمایش، بانک فرانسه و MAS معاملات برون مرزی CBDC دلار سنگاپور و یورو را شبیه سازی کردند.

در این اطلاعیه آمده است: “در حالی که این آزمایش به دو بانک مرکزی محدود بود، طراحی شبکه m-CBDC [چندین CBDC] این امکان را فراهم می کند تا برای پشتیبانی از همکاری چندین بانک مرکزی و بانک های تجاری مستقر در حوزه های قضایی مختلف، مقیاس بندی شود.”

همچنین این آزمایش قابلیت همکاری بین انواع مختلف زیرساخت های ابر بوسیله ی نود های بلاکچین نظارت شده ی زیرساخت های ابر خصوصی و عمومی فرانسه و سنگاپور بنا شده است. بانک فرانسه خاطرنشان کرد که این آزمایش، یکی از آخرین دستاوردهای آن ها است که تا پاییز 2021 تکمیل می شود.

مدیر ارشد فناوری اطلاعات MAS،

بیان کرد که این توسعه جدید به موسسات مالی چندین کشور امکانی می دهد تا “مستقیماً با رمزارزها ی مختلفی با یکدیگر معامله کنند.” وی خاطرنشان كرد: “این آزمایش m-CBDC، با عدم تمركز زیرساخت های مالی، برای بهبود مدیریت نقدینگی و خدمات گسترش بازار ایجاد شده است.”

این آزمایش CBDC نقطه عطفی برای توسعه برنامه های برون مرزی CBDC ها است. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، اونیکس جی پی مورگان در ماه مه در یک آزمایش برون مرزی CBDC بانک مرکزی بحرین نیز شرکت کرده بود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.