چه زمانی اصلاح بازار صورت میگیرد

چه زمانی اصلاح بازار صورت میگیرد

سرمایه گذاران به کمک شاخص های مختلفی معاملاتی پیش بینی می کنند که چه زمانی ممکنه یه اصلاح رخ بده. با این حال بازار ارزهای دیجیتال قابل پیش بینی نیست. پیش بینی دقیق اینکه چه زمانی اصلاح صورت می گیره،

امکانی هست که افراد کمی از اون برخوردار هستن.

دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال

وقتی کاهشی 10 درصدی در ارزش یه ارز دیجیتال رخ میده، اصطلاحا گفته میشه که قیمت اصلاح کرده. معمولا اصلاح قیمت بعد از افزایش قیمت رخ میده. اصلاح قیمت دلایل فاندامنتال نداره و به دلایل تکنیکالی اتفاق می افته. • یکی از دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال، احتکار بیش از حد و تعداد بالای سرمایه گذاران هست. زمانی که سرمایه گذاران بیش از حد در مورد یه دارایی خاص هیجان زده میشن، دوست دارن به سرعت و بیش از حد افزایش بدم که این کار می تونه باعث بشه تا حباب های قیمتی ناپایداری به وجود بیاد که در آخر این حباب میترکه و باعث اصلاح بازار ارز دیجیتال میشه.

• یکی دیگه از دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال، فومو یا FOMO هست. وقتی که سرمایه گذاران می بینن قیمت ها خیلی سریع بالا میرن، ممکنه بدون تحقیق مناسب وارد بازار بشن. در نتیجه یه پیشگویی رشد اقتصادی به وجود میارن که در اون قیمت ها فقط به این دلیل که افراد زیادی خرید می کنند به افزایش سرمایه گذاری های خود ادامه میدن.

• یکی دیگه از دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال، هک شدن صرافی هاست. در صورت هک یه صرافی بزرگ و از دست رفتن مقدار قابل توجهی از پول می تونه باعث فروش و اصلاح بازار بشه.

• یکی دیگه از دلایل اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال این هست که هر وقت عدم قطعیت نظارتی در مورد ارز دیجیتال وجود داشته باشه، می تونه باعث فروش و اصلاح بازار بشه. اخیرا بیت کوین از ۴۲۰۰۰ دلار تا کمی زیر ۳۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد. این موضوع مخصوصاً برای تازه واردان دردناک بود. برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، تعداد قابل توجهی از افراد جدید در حال خرید بیت کوین و اتریوم بودند. این افراد تاکنون فقط قیمت های سرسام آور را تجربه کرده اند، اما ارز دیجیتال می‌تواند گاهی بی رحم باشد. در طی چند روز تعداد زیادی از مردم ضرر کرده اند. سه دلیل مفید بودن این سقوط را می‌گویم:

  • اصلاحات، حرص و طمع را از بین می‌برد اصلاحات بازار گاو نر را ادامه می‌دهد. در زمان هایی که شاهد افزایش چشمگیر قیمت مانند چند هفته گذشته هستیم، بسیاری از تازه واردان به فضای دیجیتال می‌پیوندند.

طی سه هفته یک حرکت سهموی رخ می‌دهد که در انتها قوی تر می‌شود. همچنان تعداد بیشتری از افراد در حال پیوستن به بازار دیجیتال هستند و سرمایه های تازه ای وارد این صنعت می‌شوند.

از آنجایی که ما بالاترین سطح های تاریخی خود را یکی پس از دیگری رد کرده ایم، هیچ نهاد واحدی متحمل ضرر نمی‌شود چرا که هر قطعه ای از یک بیت کوین با قیمت پایین تری خریداری شده است.

همیشه در این بین افرادی سود می‌کنند. حتی اگر فکر می‌کنید بیت کوین طی دو سال آینده باارزش تر می‌شود، سرمایه گذاری اولیه، ایده ی خوبی است؛ پس شروع کنید.

به این ترتیب حرکات سهموی به پایان می‌رسند. تازه واردان حریص که با حدس و گمان وارد شده اند، به سرعت ضرر می‌کنند.

بیت کوین از موسسات خرده فروش به سمت سرمایه گذاران نهادی جابجا می‌شود. قیمت ها در سطح پایین تری اصلاح و تثبیت می‌شوند.

در این مرحله، ما آماده ی یک چرخه گاو نر دیگر هستیم.

اصلاحات همیشه در یک برهه اتفاق می‌افتد. اگر این هفته اتفاق نمی‌افتاد، در آینده ای نزدیک حتما اتفاق می‌افتاد و هرچه قیمت ها بالاتر برود، سقوط سنگین تری هم دارد.

اصلاحات بازار را از گرم شدن بیش از حد دور می‌کنند و همچنین باعث ضعیف تر شدن موسسات خرده فروشی می‌شوند. آن ها سالم هستند و حرکت را برای مدت طولانی ادامه می‌دهند.

  • به نقطه ی رضایتمندی نزدیک بودیم یکی دیگر از فواید اصلاح بازار با توجه به شاخص ترس و طمع مشخص می‌شود. در طول چندین هفته و ماه، این شاخص همیشه عدد ۹۰-۹۹ را نشان می‌داد. از زمان آغاز چرخه ی گاو نر سال ۲۰۱۷ این نوع حرص و آز را دیگر ندیده ایم. شاخص ترس و طمع معمولاً بهترین شاخص برای سقف مقاومتی است و هر بار که حباب کوچکی ظاهر می‌شود، دوباره ما را به سطح مناسبی می‌رساند. این واقعیت که شاخص به طور قابل توجهی اصلاح شده است برای من بسیار غیرقابل باور است. به عنوان یک قاعده کلی در مورد ارز ها: وقتی پایین می‌آید، بخرید. وقتی بالا رفت، بفروشید.

اما به یاد داشته باشید که این قاعده فقط در بازارهای گاو نر جواب می‌دهد.

  • آزمایش مجدد سطوح پایین تر قیمت اصلاحات سطح پایین تر قیمت را آزمایش می‌کنند. همانطور که قیمت ها در حین یک حرکت سهموی بالا و بالاتر می‌روند و مردم به اوج های جدید عادت می‌کنند.

آیا تاکنون به بالاترین رکورد تاریخی سبد دارایی خود توجه کرده اید و وقتی دوباره سقوط کرده احساس وحشت کرده اید؟ روانشناسی انسان اینگونه کار می‌کند؛ وقتی بازارها افت می‌کنند، قیمت های جدید را “ارزان” می‌دانیم.

بنابراین وقتی شاهد اصلاح قابل توجهی هستیم، مردم شروع به خرید مجدد با قیمت های پایین می‌کنند.

این یکی از صعودی ترین شاخص ها در هر بازار گاو نر است، به ویژه در بازارهای گاو ارز دیجیتال که در آن ها سطح پایین تر قیمت دوباره آزمایش می‌شود. بازار یک کف حمایتی دیگر ایجاد می‌کند که بعداً یک سطح پشتیبانی برای این روند نزولی محسوب می‌شود.

به این ترتیب قیمت ها تثبیت می‌شوند و می‌توانند در بلند مدت روند صعودی داشته باشند. این یکی دیگر از فواید اصلاح بازار است.

به خصوص اگر در صنعت ارز دیجیتال تازه وارد هستید، هنگام اصلاحات وحشت نکنید. طی دو ماه آینده آن ها را خواهید دید. نگاهی به بازار گاو نر در سال ۲۰۱۷ بیندازید.

بهترین حرکت در زمان اصلاح قیمت

دوران اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال زمان مناسبی برای خرید رمز ارزهاست. چون حتی ارزهای دیجیتالی که دارای ارزش ذاتی هستن همیشه به صورت صعودی حرکت نمی کنند و روند رشد اون ها نیز به صورت پلکانی تغییر می کنه. این حرکت پلکانی برآورد میزان عرضه و تقاضا در بازارهای مالی هست. اصلاح قیمت اون نقطه ای هست که عرضه بیشتر از تقاضا بوده و قیمت ها کاهش پیدا می کنند. دوره اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال همیشگی نیست و ارز دیجیتال به شرط داشتن ارزش ذاتی به روند افزایشی خودش بر می گرده. بنابراین، بهترین زمان برای ارزون ارزهای دیجیتال هست و بهتره در این قیمت ها سرمایه گذاری های خودتون رو انجام بدین. اصلاحات مهم است چرا که بازار گاو نر را زنده نگه می‌دارد. آن ها برای حفظ احساسات صعودی در طی چندین ماه یا چند سال ضروری هستند. وقتی اتفاق می‌افتند، نگران نشوید و با آغوش باز پذیرای آن ها باشید؛ از آن ها به نفع خود استفاده کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.