بررسی بازی The Harvest

بررسی بازی The Harvest

یک بازی شوتری در سبک MOBA است که هم اکنون در حال توسعه بر روی بلاکچین Solana است. اولین NFTهای بازی The Harvest هفتم جولای منتشر شدند. بازی با سرعت خیره کننده ای در حال توسعه است.

Guildا و پلتفرم های GameFi نیز به این بازی پیوسته اند و تورنومنت هایی با پاداش های نقدی تا 2,000 دلار برای برندگان در نظر دارند. بازی‌های Harvest Moonدر بازار جهانی با نام Story Of Seasnos شناخته می‌شوند ولی در ایران همان نام اول بیشتر از همه کاربرد دارد. شمارگان مختلف این سری بازی تاکنون روی کنسول‌های خانگی و دستی مختلفی عرضه شده و سرجمع بیش از ۲۵ عنوان از آن ساخته شده است. دعواهای حقوقی دو شرکت Natsume و Marvelous در سال‌های اخیر نیز باعث افت کیفیت این سری شده و از زمان آغاز این مناقشات، آینده این سری هم در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. در نهایت به نظر می‌رسد که برند Harvest Moon در دستان Natsume مانده و برند Story Of Seasons به Marvelous رسیده است. با این حساب بازی Harvest Moon: Light Of Hope کاری از کمپانی Natsume است که تولد این فرنچایز هم در داخل همین شرکت رخ داده است. Natsume که مادر اصلی این سری به شمار می‌رود آخرین عنوان این سری را با حال و هوایی متفاوت نسبت به نسخه‌های قبلی ساخته است. بازی Harvest Moon: Light Of Hope از جایی آغاز می‌شود که شما بعد از ی طوفان سهمگین داخل یک روستا چشم می‌گشایید و می‌فهمید که در ناکجاآبادی قرار دارید و یادتان هم نمی‌آید چگونه به اینجا رسیدید. در همین حین با جین ملاقات می‌کنید، دختر دانشمند روستا که به شما می‌گوید بعد از طوفان سهمگینی که آمده، تقریبا تمام خانه‌ها خراب شده‌اند و دیگر هیچ کس امیدی به زندگی در روستا نداشته و تمامی ساکنین روستا به شهرهای اطراف کوچ کرده‌اند. او که از این مساله نگران و ناراحت است قصد دارد تا کاری کند اهالی روستا دوباره به ولایتشان برگردند و از شما برای تحقق این رویا کمک می‌خواهد. داستان‌ بازی Harvest Moon: Light Of Hope نه مثل عناوین گذشته آن چندان جالب است و نه خیلی بی مزه و لوس. در بازی با یک داستان خیلی ساده و سرراست طرف هستیم که بهانه‌ای باشد برای اجرای گیم‌پلی که هسته اصلی و بخش اصلی این سری بازی را تشکیل می‌دهد و تمامی طرفداران به خاطر گیم پلی خاص و منحصر به فرد این بازی هست که به سمت آن می‌آیند اما قبل از رسیدگی به این بخش، بی شک با ورود به بازی با شوک بزرگی مواجه می‌شوید. می‌دانم که همین الان گفتم طرفداران بازی به خاطر گیم‌پلی سری Harvest Moon را تجربه می‌کنند اما گرافیک نسخه فعلی بازی که به مناسبت ۲۰ سالگی هم عرضه شده، در حد فاجعه است! روند بازی Harvest Moon: Light Of Hope بسیار آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است و برای مثال پول در آوردن بازی مثل آب خوردن است. بخش‌هایی مثل ماهیگیری و معدنکاوی همچنان در بازی حضور دارند و کاوش معادن رسما تبدیل به یک مضحکه شده که در آن صرفا باید طول یک غار را بکاوید تا نردبانی بیابید و به غار بعدی که بزرگتر است بروید و باز از نو! درست است که بازی در بخش‌هایی آسان شده ولی از آنسو در یک قسمت‌هایی هم کار را سخت و عذاب آور کرده.

گیم پلی بازی The Harvest

بازیکنان در این بازی به کمک هم تیمی های خود که می توانند از تمدن های مختلف باشند برای کنترل Essence(اساس) جهان با دیگر تیم ها مبارزه می کنند. Essence بدست آمده بین تمامی اعضای تیم پخش خواهد شد.

مکان های مختلفی برای بدست آوردن Essence بر روی نقشه وجود دارد. از آنجایی که استخراج کننده ها مقدار محدودی Essence دارند، بازیکنانی که در محدوده آن ها قرار گیرند می توانند تا زمان اتمام استخراج Essenceها آن ها را جمع آوری کنند. در طول مبارزه بازیکنان می توانند یکدیگر را بکشند و Essence فرد کشته شده را بگیرند. موثرترین راه بدست آوردن Essenceها تسخیر پایگاه دشمن است. پایگاه تیم جایی است که Essenceها جمع آوری و ذخیره می شوند. بازیکنان می توانند به پایگاه های تیم های مقابل حمله کرده و Essenceهای آن ها را بدزدند. اگر کسی Essenceها را از پایگاه بدزد بلافاصله به اعضای تیم اطلاع داده خواهد شد و آن ها می توانند درجا به پایگاه برگردند. مکانیک بازی با وجود نقشه بسیار بزرگ آن بسیار سریع است.

جمع آوری Essenceها به بازیکنان کمک می کند امتیاز تجربه(XP Point) بدست آورند که باعث ارتقای سطح قهرمانان آن ها خواهد شد. قهرمانان می توانند تا 5 مرتبه ارتقای سطح پیدا کنند. هنگامی که قهرمان به سطح بعدی ارتقا پیدا می کند بازیکن باید یک کارت توانایی را برای پیوست به قهرمان خود انتخاب کند.

کارت ها می توانند مهارت جدیدی با قهرمان اضافه کنند یا باعث افزایش قدرت آن شوند. در حالی که برخی از کارت ها عمومی هستند و ممکن است به هر قهرمانی پیوست شوند، برخی دیگر مخصوص قهرمانان خاص است. مثلا سپرها تنها برای کلاس های پشتیبانی ارائه می شوند.

در کنار حالت PvP، بازی The Harvest چندین حالت PvE نیز در نقشه خود قرار داده است. بازیکنان می توانند با Bossها مبارزه کنند و تجربه بیشتر و Essence برای خود و تیمشان دریافت کنند. در آینده حالت PvE پیشرفته تر خواهد شد و معنای قابل توجهی به گیم پلی این بازی خواهد داد. هرچه بازی پیش برود شکست دادن Bossها سخت تر خواهد شد و پاداش های بیشتری نیز خواهد داشت. توسعه دهندگان این بازی قصد دارند مکانیک های بیشتری به ورژن های آینده این بازی اضافه کنند. به عنوان اسپویلر، احتمالا نقشه ها مانند بازی فورتنایت بطور خودکار کوچک شوند تا بازیکنان را به مرکز هدایت کنند تا بازی سرعت بیشتری گرفته و از سرگردانی بازیکنان در نقشه جلوگیری شود.

The Harvest را بصورت رایگان بازی کنید

بازیکنان می توانند بصورت رایگان به این بازی بپیوندند. The Harvest یک بازی شوتری است پس علاوه بر قدرت و توانایی قهرمان خود، بازیکنان باید هدف گیری خوبی نیز داشته باشند. اجتماع این بازی بسیار فعال است و روزانه رویدادهای درآمدزای بسیاری در کانال Discord آن ها میزبانی می شود. بازیکنان علاقه مند می تواند در رویدادهای آینده ثبت نام کرده و کارت های NFT رایگان دریافت کنند که پس از مینت شدن به کیف پول آن ها منتقل می شود.

بازیکنان برای شروع بازی باید به کانال Voice سرور Discord بروند. بازی هنوز در مرحله پیش از آلفا قرار دارد و تیم ها بصورت تصادفی انتخاب می شوند.

دارایی های NFT بازی The Harvest

بازی The Harvest شامل 5 نوع NFT اصلی است:

  • Cards(کارت ها) که می توانند پریمیوم یا معمولی باشند
  • Boosters یا تقویت کننده ها
  • Decks یا دسته ها
  • Skins یا پوسته ها
  • Battle Tags یا تگ های جنگی

توکنامیک بازی The Harvest

در بازی The Harvest دو توکن وجود دارد: HAR و EOL. هیچ توکنی قبل از انتشار رسمی بازی پخش نخواهد شد. تیم بازی معتقد است اگر گیم پلی جذاب و سرگرم کننده بازی تکمیل نشود توکن های پروژه نمی توانند به موفقیت برسند. به همین دلیل جزئیات خاصی از این توکن ها در دسترس نیست و تنها می دانیم که بر روی شبکه Solana خواهند بود که البته در آینده بر روی زنجیره های مختلف و شبکه های دیگر نیز در دسترس خواهند بود.

HAR توکن حاکمیتی بازی خواهد بود و EOL برای پاداش های درون بازی در نظر گرفته شده است. مکانیک های درون بازی مانند افزایش سطح کارت ها به مقداری توکن EOL نیاز دارند. بازی The Harvest توانسته در مدت زمان کوتاهی جامعه کاربری بسیار و سرمایه گذاران بزرگی مانند Fractal را به خود جذب کند. جامعه کاربری آن ها متشکل از بیش از 10,000 نفر در توییتر، Discord و کانال یوتیوب است.

اگرچه برخی مکانیک های بازی در حال حاضر کمی باگ دارند اما بازی بسیار جذاب است. تیم بازی بطور فعال در حال کار بر روی جزئیات و رفع این باگ ها است. پس از انتشار اولین سری از NFTهای بازی در 7 جولای تیم بازی تمرکز خود را بر روی نقشه راه بازی گذاشته و قصد دارد قهرمان های جدید، نقشه های بهتر و مکانیک های جدیدی برای حالت PvE تولید کند.

بازی Harvest Moon: Light Of Hope پتانسیل‌های این سری را از دست داده و عقبگردی شدید به گذشته‌های دور است. شاید بهتر باشد به جای صرف خریدن این بازی به عناوین ارزان‌تر و بسیار بهتر دیگر این سری سر بزنید و اگر هم 3DS ندارید، احتمالا یک موبایل هوشمند دارید که نسخه Harvest Moon: Seeds of Memories را تجربه کنید؛ نسخه‌ای که به مراتب بهتر از بازی فعلی مثلا نسل هشتمی این سری است. بازی Harvest Moon: Light Of Hope رسما یک کپی پیست ناقص از دو عنوان قبلی این سری روی کنسول دستی نینتندو 3DS است ( Harvest Moon: Skytree Village و Harvest Moon: The Lost Valley) و بسیاری از کاراکترها و آیتم‌ها و حتی برخی داستانک‌ها کپی شده از این دو بازی هستند. سال‌ّها بود که فقدان تجربه یکک بازی از این سری روی پی سی برای گیمرها حس می‌شد (به جز یک نسخه تحت وب فیس بوکی هیچ نسخه دیگری از این بازی روی پی سی عرضه نشده بود) و متاسفانه سازنده و ناشر بازی این تجربه را تبدیل به کامی تلخ برای گیمرها کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.