معرفی ارز دیجیتال آرویو Arweave

معرفی ارز دیجیتال آرویو Arweave

شبکه آرویو Arweave یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به دنبال ارائه بستری برای ذخیره نامحدود داده است. شبکه آرویو Arweave با هدف ارائه بستری برای ذخیره سازی اطلاعات جمعی که هرگز از بین نمیرود،

ایجاد گردید. آرویو Arweave در حله اول میزبان Permaweb، یک وب دائمی و غیرمتمرکز با تعدادی از برنامه ها و سیستم عامل های جامعه محور می باشد. Permaweb لایه ای است که در بالای هارددیسک Arweave ساخته شده است و شبیه به پروتکل HTTP است.

ارز دیجیتال آرویو Arweave چیست؟

شبکه آرویو Arweave از ارزدیجیتال بومی با اختصار AR برای پرداخت به “استخراج کنندگان” برای ذخیره نامحدود اطلاعات شبکه استفاده می کند. این پروژه برای اولین بار به عنوان Archain در آگوست 2017 رونمایی شد، بعدها در فوریه 2018 به نام آرویو Arweave تغییر کرد و در ژوئن 2018 به طور رسمی آغاز به کار کرد.

آرویوArweave با جایگزینی یک راه‌حل کم‌هزینه، مشکل کارمزد بالای ذخیره داده‌های درون زنجیره‌ای را برای همیشه حل کرده است. راه‌حل به‌روزشدۀ آرویو بر اساس چهار فناوری بلاک‌ویو (Blockweave)، اثبات دسترسی (Proof of Access)، وایلدفایر (Wildfire) و بلاک‌شدوز (Blockshadows)، ساخته شده است. در واقع، فناوری Blockweave به عنوان پروتکل ذخیره اطلاعات عمل می‌کند و از مکانیسم اجماع اثبات دسترسی بهره می‌برد. ارز آرویو Arweave رمزارزی هست که به دنبال ذخیره اسناد و فایل ها به صورت دائمی در شبکه توزیع شده از سرورهاست. به همین دلیل ارز دیجیتال AR ویژگی های مشترک زیادی با بقیه پلتفرم های ذخیره سازی اطلاعات مثل فایل کوین داره. پلتفرم آرویو در ابتدا با نام آرچین در سال 2017 کار خودش رو آغاز کرد. بعد از مدتی در سال 2018 اسم خودش رو به آرویو تغییر داد. همچنین ارز دیجیتال آرویو Arweave در مارس 2020 تونست مبلغ 8.3 میلیون دلار رو برای رشد و توسعه هدف های خودش به دست بیاره.

ارز آرویو Arweave تحت عنوان نسل جدید شبکه های ذخیره سازی غیر متمرکز اطلاعات به بازار عرضه شد. این پلتفرم شبکه ذخیره سازی مطمئن و دائمی اطلاعات رو به وجود آورده و هدف از معرفی این پروژه شکل گیری شبکه اینترنت با ماندگاری بیشتر و کاهش محدودیت های توسعه دهنده ها هست. کاربران می تونن با استفاده از پلتفرم ارز دیجیتال آرویو Arweave، سایت ها یا منابع رو بدون محدودیت زمانی بایگانی کنن. به این ترتیب شبکه آرویوArweave باعث شکل گیری اپلیکیشن هایی با بازده بالاتر و فراگیری بیشتری میشه.

قابلیت‌های جدید آرویو Arweave چیست؟

قابلیت‌های جدید آرویو Arweave این امکان را برای نودها فراهم می‌کند که توابع کلیدی شبکه را بدون گذر کامل از زنجیره اجرا کنند. در مکانیسم اثبات دسترسی نیز که ذخیره‌سازی داده‌های خارجی را فعال می‌کند، بسته به میزان نیروی برق می‌توان ذخیره‌سازی را ارتقا داد. روش کار این الگوریتم اجماع، شبیه الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) است.

بنیان گذاران ارز دیجیتال آرویو Arweave :

آرویوArweave شرکت فناوری اطلاعات انتفاعی هست و دفتر مرکزی اون در خارج از شهر لندن قرار داره. پلتفرم آرویو Arweave نخستین بار در سال 2017 شروع به کار کرد. از سال 2020 به بعد، آرویو ذخیره سازی اطلاعات از آرشیوهای اینترنتی رو اغاز نمود تا به این ترتیب از دستکاری داده های ذخیره شده موسسات جلوگیری بکنه. پروژه ارز AR برای اولین بار با اسم آرچین در آگوست سال 2017 تاسیس شد و بعدا در فوریه سال 2018 به آرویو تغییر نام داد و کارش رو به طور رسمی در ژوئن 2018 شروع کرد. ارز دیجیتال Arweaveآرویو توسط سام ویلیامز و ویلیام جونز که هر دو از نامزدهای دکتری در دانشگاه Kent هستن، تاسیس شد. سام ویلیامز در سیستم های غیر متمرکز و توزیع شده تمرکز داشت و سیستم Hydros یکی از پروژه های اون بود. به گفته ویلیامز، وی هنگام راه رفتن بر روی کوهی در اسکاتلند به این ایده رسید و بعدا این ایده رو برای جونز اورد و با یکدیگه جزئیات فنی پروژه رو توسعه دادن. همچنین ویلیامز قبل از پروژه ارز دیجیتال آرویو، سمت مشاور شرکت Mindspider رو به عهده داشت. شرکت Mindspider نیز در حوزه بلاک چین فعالیت می کنه و به دنبال بالا بردن و افزایش قدرت بلاک چین هاست.

ویلیام جونز نیز یکی دیگه از بنیان گذارهای ارز آرویو Arweave هست. ویلیام جونز بر روی تئوری گراف و شبکه سازی تمرکز داشت. در حالی که ویلیامز تحصیلات تکمیلی خودش رو بر روی شرکت رها کرد، جونز نیز در اواسط سال 2018 پروژه رو ترک کرد و دکترای خودش رو به پایان رسوند. اگرچه شبکه آرویو Arweave به صورت متمرکز توسعه یافت، اما در ژانویه 2020 یک سازمان غیر متمرکز و ناشناس که متشکل از اعضای جامعه برای توسعه و گسترش شبکه و اکوسیستم اون بود، راه اندازی کرد.

چه چیزی آرویو Arweave را خاص میکند؟

آرویو Arweave در تلاش است تا “توانایی جمعی در ذخیره و به اشتراک گذاری اطلاعات بین افراد و در طول زمان برای نسل های جدید” را تضمین کند. آرویو Arweave نوعی از فناوری بلاکچین است که در آن هر بلوک به هر دو بلافاصله قبل و یا به طور تصادفی زودتر پیوند داده می شود. آرویو Arweave می گوید که به ماینرها انگیزه می دهد تا داده های بیشتری را ذخیره کنند زیرا آنها باید بتوانند به بلوک های قبلی تصادفی دسترسی پیدا کنند تا موارد جدید را اضافه کنند و جوایز دریافت کنند. آرویو Arweave بر ایجاد یک اکوسیستم پایدار در شبکه متمرکز شده است. در ژوئن سال 2020، از “توکن های تقسیم سود” رونمایی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد در هنگام تولید هزینه های معامله شبکه، سود سهام دریافت کنند. این پروژه همچنین از طریق برنامه “Boost” با استارت آپ ها کار می کند، فضای ذخیره سازی و دسترسی رایگان به تیم آرویو Arweave و سرمایه گذاران صنعت ارائه می دهد.

در مارس 2020، Arweave اعلام کرد که 8.3 میلیون دلار بودجه از Andreessen Horowitz ، Union Square Ventures و Coinbase Ventures دریافت كرده است. به دنبال سرمایه گذاری اولیه در نوامبر 2019 از Andreessen Horowitz و Union Square Ventures و همچنین Multicoin Capital بود.

نحوه کار شبکه ارز دیجیتال آرویو Arweave:

پلتفرم ارز دیجیتال آرویو دقیقا یک بلاک چین نیست. پلتفرم آرویو به جای زنجیره بلوک که حاوی تراکنش ها و داده هاست، به عنوان طراح معمولی بیشتر ارزهای دیجیتال به شمار میره و داده های خودش رو در نمودار بلوک ها ذخیره میکنه. به این معنی که هر بلوک به دو بلوک قبلی در آرویو متصل شده و ساختاری به نام Blockweave ایجاد میکنه. در واقع این در تضاد با ارز دیجیتال بیت کوین هست، جایی که بلوک ها به ترتیب و پشت سر هم به هم متصل میشن و زنجیره ای از بلوک ها رو تشکیل میدن. فناوری اصلی که به شبکه ارز دیجیتال آرویوArweave قدرت میده، Blockweave هست. درست مثل بلاک چین که زنجیره ای از بلوک های حامل تراکنش رو به یکدیگه متصل می کنه، بلاک ویو هم زنجیره بلاک چینی هست که مخصوص برای شبکه آرویو Arweave طراحی شده و در واقع مجموعه ای بلوک های حاوی داده هست که به چندین بلوک قبلی شبکه متصل هستن. در پروتکل آرویو Arweave، ماینرها تشویق میشن تا اطلاعات ذخیره سازی شده در شبکه رو پخش کنن و در ازای این کار کوین AR دریافت بکنن.

پروتکل ارز دیجیتال آرویو Arweave همچنین از سیستم نوآورانه و جدیدی برای ایجاد شبکه ای از نودها که قادر به ذخیره سازی داده و دسترسی به داده ها هستن، استفاده می کنه. این سیستم Wildfire نامیده میشه و در اصل سیستم رتبه بندی هست که به ساخت سریع بلوک ها و توزیع داده ها کمک می کنه. نودهایی که امکان دسترسی و سرعت بهتری برای آپلود و دانلود داده فراهم می کنن، رتبه بهتری در این سیستم به دست میارن.

امنیت شبکه آرویو چگونه تضمین میگردد؟

شبکه آرویو Arweave بر اساس نسخه اصلاح شده فناوری بلاکچین ساخته شده است که آن را blockweave می نامند که از الگوریتم اجماع اثبات دسترسی – نسخه اصلاح شده اثبات کار – استفاده می کند. با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات دسترسی PoA ، هر بلوک جدید نه تنها به بلوک قبلی بلکه به یک بلوک تصادفی قبلی نیز پیوند می یابد و هر دو بلوک برای تولید بلوک جدید هش می شوند. استخراج کنندگان نیازی به ذخیره کل بلاکچین ندارند، اما آنها انگیزه دارند که اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند تا ثابت کنند می توانند به بلوک های قدیمی دسترسی پیدا کنند که برای استخراج مورد جدید مورد نیاز است.

پروتکل استخراج آرویو Arweave

پروتکل استخراج مورد استفاده توسط Arweave ،RandomX با موفقیت توسط چهار شرکت امنیت سایبری – Trail of Bits ، Kudelski Security ، X41 D-Sec و QuarksLab – در آگوست 2019 مورد بررسی قرار گرفت. این پروژه قصد دارد با استفاده از الگوریتم استخراج جدید که از اوایل سال 2021 به کار گرفته میشود، معروف به SPoRA که به گفته آنها در دسامبر سال 2020 توسط NCC Group ارائه شده است.

ویژگی های ارز دیجیتال آرویو Arweave چیست؟

شبکه آرویو Arweave دو مفهوم جدید رو به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرده. این پلتفرم به نودها اجازه میده تا بدون داشتن کل زنجیره، توابع کلیدی شبکه رو انجام بدن. هش بلوک ها یکی از قابلیت های مهم این شبکه هست. فهرست هش بلوک ها این اجازه رو به کاربران میده تا بلوک های جدید بالقوه و بلوک های قدیمی تایید شده خودشون رو به طور کامل ارزیابی بکن. این ویژگی به کاربران این اجازه رو میده تا معاملاتی که در شبکه بلوک ندارن، با استفاده از آخرین معامله در بلاک چین تایید بشه.ویژگی مهمی که ارز AR رو از بقیه ارزهای دیجیتال متمایز می کنه، تعهد این پلتفرم به ذخیره اطلاعات برای همیشه هست. شبکه آرویو جوری طراحی شده تا کاربرانی که در اون اطلاعات رو ذخیره می کنن، بتونن درآمدزایی داشته باشن. اطلاعات ذخیره شده روی بلاک چین آرویو Arweave به وسیله مرورگرهای سنتی نیز قابل دسترس هستن و نیازی به کیف پول های ویژه یا خدمات بلاک چین نیست. همچنین یکی دیگه از ویژگی های قابل ذکر در ساختار ای مجموعه، قابلیت رای گیری هست.

در این پلتفرم کاربران می تونن از طریق رای گیری محتواهای غیرقانونی یا غیر مجاز رو حذف کرده یا در مورد حذف اون ها تصمیم بگیرن.

ارز دیجیتال آرویو Arweave به دنبال ایجاد اکوسیستم پایدار در شبکه هست. در سال 2020 آرویو از پروتکل تقسیم سود خودش رونمایی کرد که در اون کارمزد تراکنش ها از اپلیکیشن دریافت نمیشه. همچنین پروژه آرویو Arweave با استارت آپ های مختلف تحت برنامه Boost خود همکاری می کنه. نحوه همکاری این پلتفرم به این صورت هست که محل ذخیره سازی، ارتباط با تیم تحقیقاتی ارز دیجیتال آرویو Arweave و سرمایه گذاران، به صورت رایگان در اختیارشون قرار می گیره.

آینده آرویو Arweave:

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال آرویو AR اعلام کرده که قراره با کمک شبکه مونرو، الگوریتم هش رندوم ایکس رو راه اندازی بکنه. اگه بازبینی بررسی عملکرد این الگوریتم با موفقیت انجام بشه، آینده آوریو روشن میشه.در ژانویه سال 2021 و آغاز روند سعودی بازار ارزهای دیجیتال، ارز AR نیز وارد روند صعودی شد و در نهایت در تاریخ 5 نوامبر تونست بالاترین رکورد قیمتش رو بشکنه. در ژانویه سال 2021 و آغاز روند سعودی بازار ارزهای دیجیتال، ارز AR نیز وارد روند صعودی شد و در نهایت در تاریخ 5 نوامبر تونست بالاترین رکورد قیمتش رو بشکنه. ارز آرویو AR اهداف و برنامه ای زیادی برای آینده داره و توسط تیم قدرتمندی پشتیبانی میشه. اگه این ارز اهداف و برنامه های خودش رو بتونه اجرای بکنه، آینده آرویوArweave درخشان میشه.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.